2014年11月13日星期四

Copy or Context

"Graphic Design Rule" Book
 “Graphic Design Rulesdesigned for students to learn is a one-stop resource library, both interesting basic tutorial, but also in-depth design practice" primer "."Graphic design rules" have progressive relationship around three portions Basic rule, rule creation process and design laws in various fields. Basic rule: From the perspective of text, color, typography and design and other design elements manpower by well-known designers, graphic design basis about the general approach. Law of the creative process: the integration project case, resolved from concept strategy, market research, graphic design workflow and image to the working methods and points post-production. All areas of design rules: Analysis of their own design work by well-known designers, share valuable experiences with the readers. These cases cover almost all areas of graphic design. Directory is divided into preface Fundamentals, Introduction, text design, color, typography did not count, style, creative process law, etc (Zhang, 2013).


The figure showThe Essential Principles of Graphic Design 














The figure show Author :( US) Debbie Millman

2.Comments
Steven Shi Deming also pairs of evaluation “ This is the best book I've ever seen a design, carefully selected thirty project contains a lot of love and care. These designers are also my favorite, they carefully researched, well-written and nicely demonstrates the works. This is very important for any design book it ”. 

3.Book Description
Preface the author describes the first thing: I was only twelve years old at the time, I had a good friend Mingjiao De ratio. We both like magazines and fashion, like painting, reading, writing articles. Before entering the sixth grade, we both spent the whole summer to create a magazine, and according to the names of the two of us it took a name--Debutante. We spent a lot of time to write articles, draw illustrations; interviewed all the people you know in order to improve the visibility of the magazine; performed on clothes, boys, dating (even though we both have not tried) research. We read a lot of magazines and books for inspiration, which is completely addicted to their own creative. We discuss the use of what to give up what, what is important and what is irrelevant cultural significance, arguing that in the end the only one who will 
save only Orig triggered. When the end of the summer, I love the magazine printed along with the unexpected. When entering college, I was determined to become a modern version of Diana Freeland (DianaVreeland): legendary (Vogue) magazine editor. But I can not wait to join the school newspaper's editorial board, but was politely rebuffed. I was so wanted to work for a newspaper, can not help but imagine himself wrote several letters to the editor writing a beautiful letter, conquests, that they begged me to join the newspaper. Then things turn for the better. Nobody wants to reports in the first women's rights rally, I received a mandate at the last moment to report the woman next to campus rallies held in health food stores. My ambition was finally realized. Approaching graduation, I put my folio delivered to the Cond6 Nast companies. Amazingly, I actually received the company's HR phone call I went to the interview; obviously, design director of "Vanity Fair" magazine's Charles - George Watts in my portfolio saw him appreciate things. This for me is tantamount to winning a lottery. I put all the time to prepare for this interview, what clothes to wear and a headache, and another set for a set of clothes, hoping to leave as much as possible to give the best impression, including a mother for me personally sewing as a graduation gift clothes. Although the final failure, but also to understand their shortcomings author, in later career take a detour on the road less ( David,2013).

4. Book Review
Rule describes the creative process: not only is the graphic design graphic design. In the field of visual design sensory overload of today, no targeting a large market only one product, a trademark or a package. A highly respected writer and anthropologist Grant - Mike Laeken noted that, despite the very beginning of life type only three, but then slowly developed into six, nine kinds, twelve kinds, now much changed due to body we divided them on the type already exhausted. Therefore, only a part of the final graphic design graphic designer work. Today's design must be carefully between cultural anthropology, behavioral psychology, business and creativity to form a balance. Graphic design must consider the cultural roots of all projects. Our behavior in this culture - regardless of whether they are for celebrities, weather, sports, fashion 
and money obsessed - have a significant impact on our world view and the position we find ourselves in this world. If we can not understand the idea of ​​the audience fundamentally, to truly understand their thoughts and reasons for their behavior, then we can not find ways to stimulate their imagination. We must understand this market, as well as information on how it affects the senses.
Most deceptive graphic design philosophy is: To become a successful graphic designer had to be talented. In fact, in the professional field of graphic design talent in the business merely be considered "operating skill." Talent is just one of the conditions for getting started. Graphic design career often means you have to have talent and habit alone. Talent does not guarantee that any designer, the success of any design project. The depths of every successful design has a great, cohesive plan or strategy. According to Harvard Business School professor Michael Porter saying, "strategy" is defined as: "the policy is to choose to act in a different way, or to take action with a completely different opponent." A purposeful strategy can be powerful in the evaluation of the plane much of the design work to exclude subjectivity when, and if you use proves how effective a plan to replace the called customer "to do according to your word", you can more effectively sell your ideas. 
After reading this book allowed me to see it in graphic design in many classic examples, as well as theoretical knowledge of graphic design, benefit. This is a very good book (See,2012).





References:

 Zhang.K.(2013),"Appreciation "Graphic Design Rule".contribution from<http://wenku.baidu.com/linkurl=ykhEf0zhVviTKV4GcFb4K_yN63KPndo6PfJwZeP7_nKPuST7cPKmW62FtT6RCLhbIxHOdU9QXDwhrHTk3Y61iV9H4sN8lnKdVIqu8IZbwp7> Access to time 23.Oct.2014.

 David.L&Jack.P (2013). Share The Essential Principles of Graphic Design ISBN 978-87-7681-415-1

 See.P&Lee.K(2012.)“The Elements and Principles of Design” contribution from<http://www.snoqualmie.wednet.edu/schools/ckms/information/curriculum/art/elements_of_design.htm#Value> Access to time 23.Oct.2014.

 Iken.L(2011)“Elements & Principles of Design” contribution from <http://www.ets.uidaho.edu/4-H/kidspace/E-P.htm> Access to time 23.Oct.2014.

 Wang.P(2013) "Elements of Design, Principles of Design" contribution from
<http://www.central-lee.k12.ia.us/FacultyHomePages/lheitz/design.htm> Access to time 23.Oct.2014.




没有评论:

发表评论